We are the Champions

Nu ligger jag lite efter med update känner jag. För typ 3 veckor sen gjorde vi NYC på 24 timmar. Åkte upp tidigt lördag morgon, shoppade hela dagen, gjorde iordning oss på samma ställe som vi dumpade väskorna (hotell fanns återigen inte med i budgeten) dansade hela natten, åkte hem klockan 9 på morgonen. Värt!


There's nothing you can't do... in Neeeeew Yoooork


Hela förra helgen umgicks jag med släktingar och vänner till min värdfamilj, eftersom att mitt äldsta värdbarn skulle ha sin Bat Mitzwah på lördagen. Så på fredag kväll när alla flugit in från hela landet så blev det mingel och middag på restaurang. Upp tidigt på lördagen för att åka till Synagogan och kolla på själva cermonin. Som var 3 timmar, mestadels på hebreiska. Jag lyckades iallafall hålla mig vaken och senare på kvällen blev det fest. Väldigt kul. Det var en massa dans och lekar, alla klappade händerna och sjöng någon sång och ropade "Mazel Tov!" typ hela tiden medan några bar runt på bat mitzwahn på en stol, haha. Det var riktigt kul att se faktiskt. Jag har inga bilder därifrån som jag kan lägga upp här men ni som vill kan få se när jag kommer heeem, som jag ska bestämma snart!

 Och här är några bilder från helgens äventyr då vi höll oss i DC, fast i nya hoods!

  
 

 

Idag bokade jag och Tove flyg till Chicago som vi åker till i mitten av juni! Ska bli fett najs, kan mina skattepengar komma tills dess så jag har råd med hotell också vore det ju för bra för att vara sant!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter klokt att satsa på hotell,långhelg utan sömn som i NY låter ansträngande.(fast du är förstås fortfarande tonåring)

2010-05-25 @ 07:47:18
Postat av: "Faster "

Det var tider när man dansa hela natten,nu dansar man hela dan´istället.huvudsaken är att man har kul.Har du börjat nedräkningen på sverige nu?Ska bli kul att se dej igen.

2010-05-26 @ 19:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0