February 5

Nu har det börjat snöa. De har varnat i flera dagar, igår satt jag och Anna och kollade weatherchannel och blev helt uppskrämda. Kartan visar hela USA:s östkust och pekar ut DC som typ stormens öga! Det ska tydligen hålla på ända tills imorgon eftermiddag och det ska bli otroliga mängder. Barnens skola är stängd och min värdpappa brydde sig inte ens om att åka till jobbet idag, han visste att han inte skulle kunna ta sig hem senare. Jag är lite nervös. När det var snöstorm sist gång så hade vi ingen aning om vad som väntade oss så vi tog det inte så seriöst. Men har man en gång upplevt en snöstorm i ett land som står stilla om inte bilar kan komma fram då vet man vad man har att vänta!

En rolig sak är att det snöar vanigtvis inte alls såhär mycket som det gjort detta året så budgeten för att ploga bort snö från vägarna är slut. Ryktet säger att de ska låna pengar från Kina eller nått, hahaha!!

Igår var min andra fotbollslektion på college, det är faktiskt jätteroligt, kan ju säga att det är en hel del i vår klass som inte stays to the status quo. Coachen tyckte att jag och anna skulle komma till uttagningarna för att spela i skollaget, Montgomery Knights, hade ju vart lite coolt. Undra om de har en cheerleadersquad också, hade nog vart mer sugen på det..

Ja och så lite uppföljning på mina parkeringsböter. jag har nu fyllt i ett statement där jag anser mig icke göra mig skyldig till mina böter. Sen så ska då detta utredas, kanske måste jag dit och vittna muntligt, kan ta upp till 6 månader. Jag ska hålla er uppdaterade!

Jag och Tessan kollade igenom bilder från när vi först kom till USA häromdagen och vi insåg båda samtidigt att ögonblicket då vi blev vänner var när tessan bjöd mig på sina chocolate-chips kakor när vi åkte buss i NY.Det är äkta vänskap!







Kommentarer
Postat av: Tirees

Jaa det är verkligen vad jag menar med vänskap. Jag ska säga dig att det är inte ofta jag delar med mig av kakor.. Känn dig speciell ;D

2010-02-05 @ 23:28:09
URL: http://tirees.blogg.se/
Postat av: "Faster "

Det hjälper tydligen inte vart man far i år,snö upp över öronen ska man bara ha.Det är utlovat lite här idag också men jag hörde småfåglar kvittra igår så nu är jag optimistisk.Det tar slut på snön............hoppas jag.

2010-02-09 @ 08:18:34
Postat av: tirees- au pair i D.C.

ser inte jag längre ut än dig på det där kortet? vad har hänt liksom? kan man krympa?

2010-02-12 @ 06:04:53
URL: http://tirees.blogg.se/
Postat av: IdaaaaaT

haah du ar saaaa rolig kompis! jag sakanr dig varje gang jag laser dnia inlagg och haller verkligen tummarna for att du ska fa ratten pa din sida angaende boten! haha go for it girl!



Sedan tyckte jag det med atrt USA ska lana pengar av kina var valdigt underhallande, uppdatera om den debatten ocksa! :D PUSSSSS!

2010-02-22 @ 15:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0