The Final Countdown

Idag är det 15 dagar tills jag åker hem, men bara 8 dagar tills min kära värdfamilj sticker på semester vilket betyder en hel veckas chill!:) Då ska jag och tessan åka upp till NY en sista gång, och sen måste jag på något sätt försöka få ner alla mina saker i resväskorna! Jag är så taggad på att åka hem, men samtidigt känns det så konstigt och ledsamt.

När jag tänker tillbaka på allt som har hänt under det här året så kan jag inget annat än att skratta. Visst att det ibland har varit jobbigt, men mest av allt har det bara kännts som en lång semester som aldrig tagit slut. Jag har ätit ute så mycket att jag tröttnat, åkt på roadtrips, gått all-in på alla högtidsdagarna och sett på fler konserter än vad jag tidigare gjort under hela mitt liv. Det värsta av allt är ändå, ja jag erkänner det nu... blivit amerikaniserad! Jag äter middag framför köksön, stående! Jag kör ett extra varv på parkeringsplatsen för att hitta en närmare plats och jag gillar jordnötssmör! Det är inte okej, det har gått för långt. Ska bli skönt att komma hem och rehaba mig lite! Någon dag kommer jag säkert att komma tillbaka, för det är det som är grejen med USA, man får någon slags hat-kärlek.  Jag stör mig på mängder av saker här men är fascinerad på samma gång! 

Jag kommer att sakna barnen, trots att dem får mig att räkna till 10 minst 2 ggr om dagen så tycker jag om dem så himla mycket.

Det som kommer kännas jobbigast är att lämna mina underbara vänner. Att umgås nästan varje dag med människor jag tycker så mycket om och som får mig på så bra humör. Att diskutera fruktansvärt onödiga ämnen bara för att vi har alldelles för mycket fritid. Ni kommer alltid att vara superstars!


Friends don't let friends sing kareoke!


Detta är det sista inlägget jag kommer att skriva, jag ber om ursäkt för under vissa perioder väldigt dålig uppdatering, men snart ses vi i verkligheten!:)









Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tackar så mycket för "alla långa" blogginlägg under året, skall bli roligt att se dej i verkligheten igen.

2010-08-04 @ 07:12:24
Postat av: David

Det fick du ju till fint. En tydlig röd tråd och en bra slutknorr. 4 av 5 vattensköldpaddor.

2010-08-04 @ 13:50:45
Postat av: Amanda

Jag fick nästan en liten tår i ögat när jag läste detta. Saknar dig så mycket. Snart sitter vi på vår altan, äter chokladkaka eller glass, snackar skit och skriver "listor". Hahaha. Allt kommer snart vara som vanligt.

2010-08-04 @ 19:07:54
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: IdaaaaT

Ska bli alldeles underbart kul att få träffa dig i verkligheten igen! Det är många ggr man tänkt att nu skulle sarri varit med, vi tar igen det på alla bartömningar du kommer lagom till! :) Megapussar!

2010-08-04 @ 19:16:05
Postat av: Caroline

Mycket fint avslut, ska bli skönt att du kommer hem till oss, har saknat tiderna hemma hos dig, bara slappa en heldag i ditt rum, fika med din grymma familj och så mycket meraaa. Jag får lite ont i magen för snart är du här, så himla galet och längtar! Ha det bäst sista tiden min vän!

2010-08-04 @ 22:10:11
Postat av: anna

jag har ju lovat att kommentera detta inlägg.. men det blir svårt. de tidigare kommentarerna är så fina och alla vill att du ska komma hem. jag vill ju att du ska stanna och aldrig lämna mig/oss. så nu vet jag inte vad jag ska skriva riktigt.. men det kan skriva är att jag vet att jag kommer att se dig flera gånger till i mitt liv, för vi kommer vara vänner hela livet, det måste vi! du är en pärla och alla borde ha en supersnäll silversara i sina liv! forever a star <3

2010-08-05 @ 06:25:33
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: tirees- au pair i D.C.

Bästa bro. Jag har läst detta inlägg flera gånger och försökt komma på någonting bra att skriva. Någonting som får mig att låta klok. Eller kanske lite cool. Men nu slutar jag tänka och skriver bara. Ingen kunde ha så mixade känslor för din hemgång som jag. För samtidigt som jag vill vara självisk och hålla dig kvar här vill jag att du ska åka hem. Till din David, till din familj, till dina fina vänner.



Måste säga att det är ett mycket fint avslut på din blogg. Jag blir nästan förvånad hur mycket känslor du uttrycker ;) Jag kommer i alla fall bli jätteledsen när du åker. Men du vet ju, "when i'm sad, i stop beeing sad and beeing awesome instead". Och även fast det kommer vara svårt att vara awesome utan dig så är det ändå okej. För jag vet att vi snart ses igen. Du har gjort mitt år till världens bästa, du har fått mig lycklig.



Och nu blir jag sentimental och jag vet att du inte gillar sådant så jag ska sluta.



BBF

2010-08-10 @ 06:15:03
URL: http://tirees.blogg.se/
Postat av: melanie

åh gud vad fint alla har skrivit! Du är så bra sarribuus :)



inte alls långt kvar nu, ha det grymt sista tiden du har kvar, ni verkar ha det superskoj, har kollat på dina kompisars bloggar :D ni verkar vara ett väldigt gott gäng men ditt gäng här hemma saknar dig också, men ska inte heller bli för sentimental haha!



Så kort och gott- ha det så jäkla bra nu tills vi snart ses!

2010-08-12 @ 00:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0