Vardag?


Japp, nu börjar jag komma in i familjens rutiner och det funkar rätt bra. Det är verkligen fullt upp hela tiden men jag kan knappast påstå att jag slitit ut mig, ska börja på riktigt nästa vecka som jag har förstått det.

I tisdags fyllde jag år och då firade de mig med tårta. Supergod chokladtårta blev det. Jag fick en karta och en guidebok över Washington och presentkort på bio, väldigt snällt av dem!
Samma dag hade jag en körlektion. Jag har aldrig varit så rädd i trafiken, läraren pratade knappt någon engelska, plus att han stammade, vilket gjorde det väldigt svårt att höra vad han sa.. Men han pratade på iaf, stannade mig mitt i en trafikerad korsning och tog över ratten och gjorde en U-sväng, skrek att jag förstörde hans växellåda när jag körde lite eco(växklade direkt från 2:an till 3:an) och sa att vi svenskar körde fruktansvärt dåligt överlag. Bilen var minst 15 år gammal och hackade sig fram. Vad hade det gjort om jag pajade hans växellåda lite till? Han hade ingen aning om vart vi skulle eller vad gatorna hette. Anledningen till att jag hade körlektion var för att jag skulle lära mig hitta till barnens simlektioner, fotbollsträningar o.s.v. Behöver jag säga att vi inte hittade någonstans? Lektionen var 2 timmar lång, det skulle ta typ 10 minuter att ta sig till simhallen. Jag berättade för min värdmamma vad som hände och hon skulle ringa och klaga. Nöjd var jag då, hoppas han får sparken!!

I går kom Therese, en svensk tjej jag träffade i New York och hämtade upp mig, sen åkte vi in till Georgetown och gjorde stan lite. De har redan börjat förbereda sig för Halloween här och jag skojar inte när jag säger att de har ALLT, och man kan klä ut sig till precis vad som helst.
 En rolig grej när vi skulle käka var att vi hade fått en rabattcheck på 50 %, det var liksom en italiensk buffe så man fick ta hur mycket man ville, och det kostade bara 6 dollar, trodde vi. Så med rabattkupongen skulle det alltså kosta 3 dollar, lyckan var total! Vi plockade på oss så mycket mat vi bara kunde och gick sen för att betala. Saken var den att det kostade 6 dollar per "typ 3 hekto". Vi köpte alltså mat för 15 dollar var. jaja, tänkte vi, det blir ju inte så farligt ändå, 7,5 dollar liksom.. vi räcker fram våra rabattcheckar och får då betala 14,50. Det var 50 Cents rabatt, inte 50 procent! Hahaha så komiskt! Det var i allafall värt det och det var en helmysig dag, så skönt att få prata svenska!

Idag var dagen då jag fick köra Saaben för första gången. Jag, Vera och Nina (också au-pairer, från tyskland och österrike) bestämmer oss för att åka till ett college i närheten för att se om det fanns några sent startande kurser. egentligen har terminen redan börjat. Med Veras gps inkopplad åker vi mot vad vi tror är rätt destination,
det tar ungefär 40 minuter på grund av att det överallt är massa skyltar där man inte får svänga, så man måste åka förbi och sen vända och komma tillbaka.. När vi väl kommer fram så är det verkligen så fel, det visar sig att det finns 2 Adrian Streets i Washington. Vi orkade inte leta så vi åkte till ett annat universitet, som ligger mitt i Georgetown, som är lite av överklassområdet här. Det var ett gigantiskt Campus och det var häftigt att se..vet inte om jag ska gå där men tog med mig lite broschyrer och sånt. På väg hem från detta inträffar det som inte får hända, mitt i rusningstrafiken får jag kärringstopp vid ett rödljus, i en uppförsbacke. Eftersom att det är en Saab så måste man ha i backen när man startar, vilket jag visste, Men jag fick en släng av panik så vi kom inte därifrån. Folk tutade och skrek och jag fick verkligen inte igång bilen. Då stannar det en kille brevid och frågar om vi behöver hjälp, ja tack!! han parkerar sin bil och går för att hjälpa oss. Folk fortsatte att tuta och han ställer sig och skriker: JACKASS!! Can't you see they're stuck, IDIOT!! till varenda bil som tutade. Han satte sig i bilen och körde in den till kanten. Hahaha fyfasen vad pinsamt, jag kände mig verkligen helt blåst! Undrar om Washington Post har typ dagens ros, han borde verkligen få en!

I morgon och på lördag är det partyparty i huset, nej kanske inte, men de firar nytt år! Det ska bli spännade!





Min birthday-cake
Birthday-cake


Therese är fruktansvärt nöjd över sin bil, den är verkligen.. speciell, aldrig sett något liknande!


Frossar i Italiensk mat! De skyskrapor man ser i bakgrunden ligger i Virginia, vi sitter i D.C och jag bor i Maryland, 10 minuter därifrån. Förvirrande?



Om man känner för att klä ut sig till en Taco, Hot dog eller tepåse så är det klart det finns maskeraddräkter till det


Nina och Vera på campus!


Kommentarer
Postat av: melanie

hhaa OOOJ! vad mycket som händer för dej!! haha kärringstoppet i backen! då tänker jag bara på när carro fick de i gbg, puuuh tur att vi inte var i usa när det hände då :p CRAZY! ceep writing :D

2009-09-18 @ 08:20:23
Postat av: caroline

Melanie, jag tänkte på mig med då, värsta paniken man drabbas av inte alls kul.. De låter spännnande detta, fin tååårta!

2009-09-18 @ 08:46:13
Postat av: mamma

Vågar familjen låna ut bilen fler gånger? Du behöver bara lägga i backen om du ska ta ur nyckeln!

Hoppas du får en annan körlärare, han verkade ju inte helt frisk!

2009-09-18 @ 14:57:19
Postat av: Malin

Haha, gud vad jag skrattade när jag läste detta, både du och david verkar ha lite oflyt ibland ;)

men det låter ändå som du har det himla bra!

taco-dräkten hade jag behövt på p-festen (som jag visserligen hoppade) men jag ville så gärna vara en taco... hehe

fortsätt ha det roligt!

puss

2009-09-18 @ 17:23:46
Postat av: David

Gud vilken snygg klocka du lagt in till höger på bloggens startsida! Du är duktig du!

2009-09-20 @ 14:29:31
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: Signe

Är det bara jag eller är det en utklädningsdräkt till ett bröst precis ovanför tacon?? Man ser ju inte riktigt, mkt strategiskt placerad blixt får jag säga... ;)

2009-09-20 @ 23:01:36
URL: http://alltlutar.blogg.se/
Postat av: "Faster "

Du får ju verkligen pröva på vardagen i landet störst o bäst,men jag tycker du sköter till tusen.Ha fortsatt bra.

2009-09-21 @ 13:44:37
Postat av: tirees

Hahahah jag ser så sjukt nöjd ut på alla kort ;)

2009-09-22 @ 21:42:06
URL: http://tirees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0