Update

Kära läsare, nu är jag framme hos min familj i Washington, kom hit i fredags, än så länge funkar allt bra. Barnen är än så länge väldigt gulliga, hoppas det håller i sig! 
Dagarna i New York var helt sjukt roliga. Vi fick lära oss mycket intressant(?) på våra föreläsningar. Typ:

·         Om du går på gatan och en person plötsligt ramlar ihop måste du först ha denne personens tillåtelse för att hjälpa till. Annars kan han eller hon stämma dig!

·         DON’T  SHAKE THE BABY!!!

·         För de allra flesta amerikaner är det otänkbart att bo ihop eller sova i samma rum om man inte är gifta!

·         Det är bättre att barnen kissar på sig eller att kissa i bilbaksätet än kissa utomhus.

Jag kan rabbla upp så mycket mer men efter bara en vecka här kan jag konstatera att det finns ingen gräns för hur nojjig man kan bli.  

Jag blir väldigt glad av alla kommentarer, ni är duktiga! Eftersom jag vet att vissa av mina läsare (nämner inga namn) intresserar sig för vad jag får för mat så kan jag berätta att hotellet hade väldigt bra mat. Pizza, tacos, kycklingvingar och rostad potatis. Den enda måltidsdryck som fanns till detta var Cola. Har precis ätit en Sprinkled Donut, den var med choklad och strössel.  Oroa er inte, jag ska inte fortsätta såhär, tror jag… men man måste ju testa allt i börjanJ Familjen äter nyttigt för att vara amerikansk, tror jag:P De har hur mycket frukt som helst hemma och det är inga äpplen och päron utan typ meloner, jordgubbar, björnbär, persikor och ananas, så gott!

I torsdags kväll åkte vi in till Manhattan, det var så häftigt, kändes som en dröm alltihop. Alla platser man sett på TV och film, så overkligt.  Vi åkte upp till Top of the Rock, skyskrapan som står brevid Rockefeller center. Jag kan inte ens beskriva den utsikten. Var man än tittade så såg man inget slut på alla skyskrapor och flashiga byggnader. På Ground Zero lyste det jättestarka lampor upp i luften, mäktigt! Sen hann vi även med Times Square där vi inhandlade snygga ” I Love NY” t-shirts, en titt på frihetsgudinnan och en tur längs fifth avenue, där alla statusaffärer ligger.  Vi gick aldrig av bussen och in i någon affär där, vi är ju fattiga au-pairer, men häromdagen var vi ett köpcenter nära hotellet. Victoria’s Secrets, GAP och Forever 21! Jag tror inte det är svårt att bli shopaholic här!

Lotta jag ångrar mig att jag tog med så mycket kläder, jag skeppar snart hem en resväska med gamla kläder till dig så jag kan köpa nya;)

Just det, jag är ju svensk så jag måste ju skriva hur vädret är. Det är underbart, 25 grader sol! Hoppas ni har det lika fint hemma!

So long!


 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

De låter helt underbart Sara. Jag gillar att du uppdaterar bloggen, och talar nog inte bara för mig själv nu! Vi vill ha mer uppdatering! :) De är bra att du trivs, mamma camilla hälsar också här! ha de bra nu, så hörs vi! Såg att du hade skcickat på msn, tyvärr så var jag på gymmet!

2009-09-14 @ 20:29:38
URL: http://carolineborsson.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hörde att du skulle ut och köra bil i morgon.

"be careful out there" Ha det så gott

2009-09-14 @ 21:12:32
Postat av: Amanda

Håller med Carro, vi vill ha massa uppdatering. Du verkar ha de bäst, jag är så avis! Jag är också nyfiken på hur det går med din matlagning? ;) hahah PUSS

2009-09-14 @ 21:21:47
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej sara!

vad härligt det kändes att läsa om "ditt" USA! Låter som att du har det riktigt bra!

Hoppas barnen fortsätter vara underbara. Hörde att du köpt "bönspelet" (fick "minnesförlust" och glömde namnet)till dem. Bra gjort! ;)

himla kul att läsa!

ha det nu super!

kramar

2009-09-14 @ 23:10:41
Postat av: "Faster "

Det är så kul att höra från Dig.Ja jag är orolig för maten,Du ser ju do´nuts o.s.v.aj aj.Men jag gilla frukten.Du får väl jaga ungarna så blir det ju lite motion.kramar från soligt sverige.

2009-09-16 @ 10:38:14
Postat av: Idaaaaaaatorevi

Åhh jag är så sjukt avis på dig! Du verkar ju ha det galet bra! :D fortsätt med det! Massa uppdateringar nu bästa serri! PUSSSSSSS

2009-09-16 @ 10:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0