The Big Apple

Nu är jag framme i USA, och det känns så jäkla bra! Flygresan gick bra och jag är nu fotad, fingerscannad och incheckad på hotellet. Det är väldigt fräscht, över förväntan. Har precis tagit ett dopp i poolen med de svenska tjejerna efter att ha ätit middag och fått väskorna bärda till mitt rum, I like it!

Jag delar rummet med två Thailändskor, väldigt trevliga och glada tjejer som just nu är på rymmen. När jag kom tillbaka efter middagen hängde det en lapp på dörren. Kul tänkte jag! Problemet var bara att den var på thai så jag förstod ju inte. 2 sekunder senare knackar det på dörren, jag reflekterade inte över att hon inte själv öppnade utan bara släppte in (vem jag trodde var min rumskamrat) och började babbla på om att någon varit här och hängt en lapp på dörren till henne. Hon tittade väldigt konstigt på mig och så sa hon sedan att hon inte bodde här utan att det var hon som hängt lappen på dörren för att hon letade efter dem! Pinsamt, hoppas hon inte springer iväg till mina riktiga rumsvänner och skvallrar! De var faktiskt väldigt lika.

Just det, en fruktansvärt rolig sak. När vi kom fram här för några timmar sedan blev vi välkommnade av hon som ska hålla i den här Orientation. Hon delade ut lite T-shirts och sånt. Sen skulle vi precis gå och hon säger " hold it, I almost forgot" och delar ut handsprit, mot svininfluensan. Hahahaha, vi bara brister! Jag ska nog ta och smörja in händerna nu och sen gå och lägga mig.


Kommentarer
Postat av: David

Bloggmissbrukare där. Skriver mitt i natten! Men du skriver ju jättebra, och mycket! Det verkar ju kalasskoj!

2009-09-09 @ 08:15:55
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: caroline

de låter toppen Sara, grymt bra bloggare!

vi vill ha mer!

2009-09-09 @ 08:20:40
Postat av: melanie

åhh vad kul det verkar att vara !!! kul med handspriten :p

2009-09-09 @ 10:36:24
Postat av: Ida

Jag vill veta mer om en viss person levde upp till dina förväntningar. Är så otroligt nyfiken på hur hon är irl!!!

2009-09-09 @ 11:45:57
Postat av: Amanda

Du verkar göra succé från första stund! =)

2009-09-09 @ 15:31:27
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: Pappa

Såna här långa inlägg vill jag se mer av, "jätteimpad".Förresten fick du med dej några kläder överhuvudtaget känns som att Lotta har tredubblat sin garderob, byten varje timme... Ha de så bra

2009-09-09 @ 18:18:08
Postat av: spindel

verkar juh kkanon!:)

2009-09-09 @ 22:31:10
URL: http://forattjagvill.blogspot.com
Postat av: "Faster "

Det verkar vara full fart från början.De är lika gott då brukar det fixa sej.Ser verkligen fram mot nästa händelse.Ha gott!!!

2009-09-10 @ 17:01:35
Postat av: Rune

Crazyness! Det verkar som att du fått en bra start! Hälsa äpplet och thailändskorna :D Jag tar förresten upp min handsprit och sympatitvättar händerna just nu...

2009-09-10 @ 18:00:42
Postat av: Signe

Wohooo Road(?)trip!!! Ta ett stort kax i äpplet för mig! ;)

2009-09-11 @ 13:47:55
Postat av: Ullis

Sara, du är fan den ballaste personen som vandrar på denna jord!

2009-09-11 @ 18:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0