October 1

Oj vilken underbar dag det har varit idag! Började dagen med en rostad bagel med blåbärssylt, farligt gott! Sedan var det massvis med härliga människor inne på msn så då fick jag lite update om vad som händer hemma! Hade ett långt skypesamtal med David, som förövrigt ska läsa danska på distans!

Efter detta möttes jag och min dagdrivarvän Therese upp för en kaffe vid ett kanotcenter som ligger precis mittemellan våra hus, perfekt joggingtur! Vi börjar känna oss som riktiga "soccer-mums" Kommer till skolan för att hämta våra ungar, kör dem till deras träningar, sitter där och kollar och för artiga samtal med de andra mammorna! Det är rätt roligt eftersom amerikanarna alltid ska bräcka varandra. Tillexempel på en simträning häromdagen satt det en mamma brevid mig som beklagade sig lite över att hennes dotter var så duktig i alla sporter hon höll på med, att hon snart skulle bli tvungen att välja (ungarna är 7 år gamla!). Då säger en annan mamma att hennes son gjorde 4 mål på hans senaste fotbollsmatch. Sådär håller dem på, ganska underhållande faktiskt! 

Efter fikan blev det bråttom till att hämta ungarna på skolan. Den minsta hade med sig en kompis hem idag. De satt i baksätet och viskade hela vägen hem, och när vi nästan är hemma frågar kompisen "Kan du säga de tre sista bokstäverna på ditt språk?" Så sa jag Å, Ä, Ö. Hennes ögon blev stora som golfbollar och då säger mitt barn "Jag sa ju att det skulle vara det knäppaste du någonsin hört" Haha ibland är de rätt söta.

Jag trodde jag skulle passa barnen nu ikväll eftersom deras föräldrar skulle på föräldramöte. Jag var inte så jätte sugen på det eftersom jag passade dem i tisdags kväll, och det är så svårt att få dem att somna då de vet att deras föräldrar inte är hemma. Men barnens mormor och morfar plus mammans moster kom ner från NY en dag tidigt, så vi åt middag allihopa. De är superhärliga! De vill veta allt om Sverige och hur det funkar, så när barnen gått och lagt sig fick jag dra en liten föreläsning om hur det funkar med skatter, sjukvård och skola. Min värdmammas moster bjöd mig på popcorn doppade i någon slags kola! Fy vad sött! Jag tog ett och sa såklart:      "Åh, det här var väldigt goda" Haha, såklart hon går och hämtar en megastor skål och häller upp bara till mig!

Så idag har vart en kanondag, men jag undrar om inte gårdagen toppade den ändå! Då var jag och Therese på Regina Spektor! Kanonplatser, superbilligt och en fruktansvärt bra konsert! Det är det som är så häftigt med D.C, att man en helt vanlig onsdagskväll kan gå och se en världsstjärna! Både U2 och Lady Gaga var här i tisdags!

Just det, höll nästan på att glömma! I söndags åt jag frukost på pancake house! Herregud vilken dröm! Fluffiga blåbärspannkakor med sylt och glass! Inte sista gången vill jag lova!

Om vädret tillåter så ska vi hyra en kanot på lördag och paddla ut på en liten hajk! Hoppas hoppas! Det har förresten blivit rätt kallt här nu. Vädret är fortfarande bra men det är bara runt 16-17 grader nu.

Lägger upp lite bilder från veckan också, klicka på dem så blir de större!



Den största Häägen-Dasz glassen man kunde få, såklart!Läskig mat i China-town!Den minsta fick måla mina naglar! Regina Spektor!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Du bloggar inte särskilt ofta men när du väl gör de gör du det väldigt bra! Fortsätt bara blogga lite oftare så blir jag nöjd ;) PUSSSS

2009-10-02 @ 11:50:56
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: Pappa

Vart har den Sara tagit vägen som bara skulle ha osötad yoghurt och grovt bröd till frukost ?????

2009-10-02 @ 16:23:55
Postat av: Idaaaaatorevi

Serrisarri!



Du skriver på tok för sällan! detta håller inte, du måste ge ungarna mindre tid och bloggen mer! Det är så spännande att följa din blogg, du verkar ha det så bra! :) Jag skulle lätt vilja vara taco på en maskerad, riktigt mumsig ;) skänk mig en tanke när du shoppar, jag är så avundjsuk att jag snart kommer bort! Ha det bääääst! Pusspusspusspusspuss

2009-10-02 @ 17:11:19
Postat av: "Faster "

nu kan jag läsa mig till att du anammat vanorna "over there".pannkakshus o andra nyttiga ställen känner jag igen,men tänk på att du ska va där ett helt år.Du får allt paddla på rejält,hälsningar från ett grått o regnigt uddevalla

2009-10-04 @ 16:13:21
Postat av: Signe

Oj. bara 17 grader. wow. jobbigt. MEN! nu ska jag sluta vara bitter! Ett råd: Blogga mer, barnpassa mindre. Barn är gjorda för att glömmas bort!

2009-10-04 @ 17:25:50
Postat av: Signe

(jag är för övrigt förbannat avundsjuk på er för att ni såg regina spektor!)

2009-10-04 @ 17:26:37
Postat av: Reuter

"Jag sa ju att det skulle vara det knäppaste du någonsin hört"



Hahahaha! Hela den historien gjorde min dag! :D

2009-10-04 @ 21:53:42
Postat av: Familjen Olin

Hej Sara! Det låter som att du har det riktigt bra over there! Vi blir så sugna på att se USA! Här har vi precis firat första advent, smakat på glögg och nybakta pepparkakor. Det lackar mot jul och det är ju alltid mysigt! Ha det så bra och and have a good time! :) Hälsningar Julia, Cornelia, Marcus & Lilianne

2009-12-01 @ 19:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0