Jag har aldrig känt mig så svensk som nu!

Det som är bra med att ha en värdmamma som är hemmafru är att om barnen blir sjuka så behöver inte jag ta hand om dem, det sköter ju hon. Och är de sjuka kan de inte gå på några aktiviteter, vilket betyder att taxi Sara inte behövs.

Det har alltså varit några lugna dagar på jobbet, men på min fritid har jag hunnit med en hel del. Häromdagen fick jag och Therese ett enormt sug efter Sverige och styrde bilen mot IKEA! Vilken lycka, de hade allt man kan tänka sig vilja ha, utom messmör som var en liten besvikelse. Jag köpte på mig Kaviar, Daim, marabous mintchoklad, knäckebröd, lingonsylt, och det bästa av allt.. Finax Musli! Alla skyltar står på svenska, vid ingången står det "Hej" och leklandet heter "småland" även här. Vi gick runt som på moln därinne och vid mathörnan kom det fram en kvinna och undrade varför vi var så exalterade. Vi förklarade att vi var från Sverige och hon blev jätteglad då hon hade lite problem med vad man äter till köttbullarna. Tur för henne att hon träffade på oss, annars hade hon fått äta dem utan gräddsås och lingonsylt!
This is how we say hello in swedish! IKEA!


Uppladdningen inför Halloween fortsätter, 5 skräckslagna tjejer bestämde sig i fredags för att åka 4 mil rakt ut i ingenstans för att besöka Haunted Forest. Det var det sjukaste jag varit med om. Uppbyggt som ett jättestort nöjesfält, ute på en åker, kolsvart, förutom de stora brasorna. Man fick nummer som ropades upp och då skulle man ut i skogen och gå en vandringsslinga. Okej, jag tycker Gasten på Liseberg är läskigt men det här var många gånger värre. Det värsta var i slutet när man blev jagade av monster med motorsågar. Det finns liksom ingen hejd på hur flippat det kan bli, men jag gillar det!


Svenska modiga vikingar!


I söndags hade jag en riktigt bra dag tillsammans med Anna och Tove då vi först brunchade på Pancake House's uteservering i det soliga vädret för att sedan göra den bästa shoppingen på väldigt länge. Har nog inte varit så nöjd sedan jag upptäckte Forever 21 för första gången! På kvällen gick vi och såg "The Stepfather" för att fortsätta med skräcktemat. Inte alls särskilt bra, inget att rekommendera! Sedan blev det lite dramatiskt då vi trodde att min kära bil hade blivit stulen. Anna var helt säker på var den hade stått och Tove var nog mest orolig för att alla hennes shopppingpåsar försvunnit medans jag trodde att vi var i fel parkeringshus. Men vi hittade den iallafall och pärlan kunde rulla oss hem för att ladda inför en ny arbetsvecka. 


Tove och jag på Pancake House


                                 

  Jag och Anna på Cosi, Bethesdas svar på Cactus!


Hittils idag har jag inte gjort speciellt mycket, vaknade precis efter min härliga powernap. Helst vill jag åka till Therese och käka mitt nya favoritgodis chokladdoppade salta pinnar och kolla på How I met your mother. Men stackarn har lunginflammtion och efter att ha rymt hemifrån utan sin värdmammas tillstånd igår kväll för att titta på springande dragqueens i högklackat ute på stan (som vi för övrigt missade) så antar jag att hon är helt slut. Känner mig som medbrottsling lite skyldig. Så idag kanske  är ett tillfälle för mig att ta mig till banken? Blir så trött på att man måste dit och lösa in checkar, internetbanken har tydligen inte nått hit än! Dagens I-lands problem, jag vet! 


 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Inget messmör!!!! Föreslår att du pratar med den personen som är ansvarig för sortimentet.

2009-10-28 @ 18:11:44
Postat av: "Faster "

Jag läste Din pappas kommentar jag tror inte det finns någon i hela världen som är så beroende av messmör!Du får väl önska en tub i julklapp.Annars går det ingen nöd på dig du jobbar mindre än jag o jag är pensionär det säger väl allt.Men passa på ö njut ett år går fort.Kramar

2009-10-28 @ 19:44:37
Postat av: Amanda

Sara ibland hatar jag dig för att du verkar ha det så bra. Jag är så avundsjuk!

2009-10-28 @ 22:34:20
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: Malin

IKEA i allas hjärtan!

Men det med messmör alltså, inte bra! jag ska ta och snacka med chefen och se vad jag kan göra ;)

du verkar ha det super i alla fall, underbart!

2009-10-29 @ 12:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0