October 22

Jag har gått i några dagar och varit lite halvkrasslig och igår kväll efter att ha kommit hem från en simträning där det är 40 grader varmt och högljudda barn så fick jag nog en släng av feberyra! Idag känns det bättre men jag har inte lämnat sängen än! Ska vila ut mig idag hade jag tänkt så jag är frisk till imorgon! Hoppas det funkar, att vara sjuk är inte riktigt min grej. Särskilt inte när man inte är hemma hos mamma och pappa och kan vara 10 år igen och bli lite extra snällt omhändertagen. Nu är jag ju den vuxna här och det finns redan nog av klagande barn i det här huset, då båda tjejerna också är sjuka och hemma från skolan.


Hmm. vad har hänt sedan jag sist skrev här..

- Jag och Therese har fixat våra halloween-kostymer. Inte riktigt klara än, de behöver lite slut-finish. Jag hade glömt bort att min kära Saab inte kan växla upp till 5:an. Använder ju aldrig den växeln på grund av att man bara kan köra i 40-50 på grund av all trafik. Men när man åker till Tysons Corner så åker man motorväg. Haha, nu vet jag iallafall att det funkar, även om den varvade ganska mycket! Vi kom iallafall fram och fick köpt våra outfits, tyvärr fanns inte ägg och bacon som vi hade ställt in oss på att vara, men jaja. Återkommer närmare med vad vi ska vara, som sagt, vi jobbar fortfarande på det!

- Jag har gått till Barnes & Noble (Bokhandel+Starbucks, underbart koncept för övrigt) för att internet inte funkade hemma hos Therese. Därifrån beställt en Pizza, med topping och allt, gått hem och väntat för pizzasnubben som 10 minuter senare anlände med Pizzan! Haha jag skäms nästan lite!

  Så smidigt!



- Jag har sett Hanson brothers! Och ja, de såg ut precis som jag kom ihåg dem. Lite äldre, inte längre i målbrottet och mycket bättre! Spelningen var på en klubb där folk var som galna, skrek att de ville gifta sig med bandmedlemmarna, dansade sig svettiga och när de spelade Mmmbop så totalt exploderade det! haha det var galet, alla hoppade och skrek!  Att vara artist och att spela inför en amerikansk publik måste vara drömmen. De blir verkligen avgudade!
Efteråt hängde alla tjejer utanför sceningången och väntade på att de tre bröderna skulle komma ut. Haha, det gjorde vi också! therese fick sin poster, (ja, vi köpte posters) signad av den äldsta. Vi orkade inte vänta, eller Therese hade nog kunnat vänta där hela natten så hög på lycka som hon var, men jag lyckades dra henne därifrån efter 45 minuter då de två andra inte kommit än!

Nya väggdekorationen

På lördag ska jag på Cluster-meeting, typ en gång i månaden samlas alla au-pairer i området för att göra något kul. Så nu ska vi dansa salsa, ska bli roligt!


      

Som svar till dig,kära faster, jag behöver inte gå till parker om jag vill se träd, såhär ser det ut om jag går 20 meter ner på min gata, då kommer jag rätt på gång och cykelbanan in till City.


Kommentarer
Postat av: David

DRÖM att kunna beställa pizza på internet! Du behöver inte skämmas. Det är chill, fett, nice, king...!

2009-10-22 @ 19:35:31
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag vet inte riktigt varför men jag ryser när jag läser vad du skriver!:) Du verkar ha det så bra och jag är verkligen så lättad och glad för din skull!!! Dock börjar jag sakna dig lite...

2009-10-22 @ 21:41:06
Postat av: "Faster "

Det är ju jättevackert,här har alla träden snart tappat sina blad,om inte är de inte gröna i alla fall.jag ser nu fram mot o se Dig i halloweenkostym det blir säkert speciellt.I morgon åker dubbdäcken på såna kan väl du glömma antar jag.Fast nu lova de bara regn på smhi.kramar från "stan"

2009-10-23 @ 19:16:58
Postat av: tirees

DAAAH SARA!!! När jag är sjuk kan du väl leverera lite blogg så jag vet att du lever va? ;)

2009-10-28 @ 01:09:01
URL: http://tirees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0