November 5

Godkväll! Nu sitter jag och är allmänt nöjd över att ha köpt en matchande högtalare till min ipod, som även är en väckarklocka! Så nu har jag ställt in alarmet till sista morgonpasset för den här veckan, så imorgon kommer jag förhoppningsvis att vakna till Snälla, snälla med Caroline af Ugglas! Längtar redan!

Såhär sa mitt yngsta värdbarn, 7 år häromdagen;

- Sara, do you drink diet coke?
- No, I don't, do you?
- Yes, I do, but I don't like it that much.
- So why do you drink it?
- Because you'll get fat of regular coke!


Dagens saknad är grekisk youghurt som inte är fettfri. Har letat överallt men hittar det inte. Usch, det är verkligen inte gott med lightprodukter och alla de konstiga bismaker som blir på dem. Tittar man på reklam på TV så framställs Nutella som ett nyttigt pålägg på mackan. Jordnötssmör ska vi inte prata om, det är ju rena drömmen för den som vill leva nyttigt. Hade det inte redan gått så långt hade det kanske gått att prata med min lilla tös och förklara att det är värre med lightprodukter än vanliga, men när hennes föräldrar dricker diet-coke till frukost, då är det ett hopplöst fall! Tilläggas ska att barnen dricker såklart inte cola till frukost, det vore ju fruktansvärt! De dricker non-fat milk istället!

Citerar tessan aka kostrådgivaren "Amerikaner är inte så smarta, men det kan de inte hjälpa, utan fett slutar hjärnan att fungera"

 
Storshopping på Target!


Kommentarer
Postat av: Signe

Så ska det se ut, let's go to the mall! Är det lika kul att göra i USA som det verkar i Canada?? ;)



http://www.youtube.com/watch?v=GF1b1pf9DRY



2009-11-06 @ 10:50:31
URL: http://alltlutar.blogg.se/
Postat av: Idaaatorevi

jag och amanda brukar alltid säga att av fett och socker blir man lycklig, och det är ju bara så sant!



vi skulle antagligen aldrig klara av att bo i det stora landet i väst! :)



Kul att du bloggar lite mer ofta nu ;)



Pussochkram!

2009-11-06 @ 14:27:22
Postat av: Amanda

Fett, socker å sprit gör livet värt att leva om du frågar mig å Idatorevi ;) Längtar till du kommer hem så vi kan hitta blåa solglasögon i buskarna och gömma oss i telefonkioskarna

2009-11-06 @ 14:50:23
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: bror din

Jag drömde en hemsk dröm inatt. Att du kom hem till Sverige igen. Du trivdes inte i familjen. Och jag blev lite ledsen för jag ville ju så gärna hälsa på dig där borta. Hoppas min dröm inte blir sann. Take care och starbucka för oss alla. (gick förbi ett Starbucks förra veckan så funderade på att gå in, men ja kom på att jag inte gillar kaffe. XoXo

2009-11-06 @ 20:18:58
Postat av: Caroline

Tack för samtalet idag - Bästis! Det var en postiv överraskning och jag blev väldigt förvånad det gjorde en del av min söndaskväll! Du är bäst,Puss på dig

2009-11-08 @ 23:20:01
Postat av: "Faster "

Det är så gott o höra att du inte går på allt dumt.Du vet ju att jag var orolig men det lägger jag ner nu,bara hoppas allt fortsätter att vara bra.Grå novemberhälsning.

2009-11-09 @ 07:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0