Life is a Rollercoaster!

Mina barn har varit så snälla det senaste så jag undrar vad som har hänt. Jag har i och för sig bjudit dem på pepparkakor, det beror nog på det. Det är iallafall väldigt skönt när allting bara flyter på och när minstingen berättar hemlisar om vem som har en crush på vem i skolan då bara man smälter. Finns ingen härligare unge om hon är på bra humör!

Igår åkte vi och hämtade upp Tove på flygplatsen. Med oss hade vi heliumballong, svenska flaggan och skyltar. Hon hade varit borta i fem dagar men när man umgås mycket så känns det väldigt mycket längre så hon förtjänade ett riktigt rejält välkomnande tyckte vi. Heregud vad folk kollade. Är nog inte så vanligt med att folk står i inrikesankomsthallen och sjunger och ser jätteförväntansfulla ut!

 

I söndags var det Cultural Fair, alla länder fick ställa ut med speciella maträtter, bakverk och annat som var typiskt för sitt land. Vi bjöd på egenbakade salta kanelbullar, det är fortfarande ett mysterium hur det kunde bli torra och salta efter att ha följt receptet slaviskt. Naturligtvis är det ju något fel på amerikanska ugnar och ingredienser, det är ju det enda som är säkert;) Som tur var hade vi back-up med pepparkakor och marabou också som uppskattades!

 

Skrev ju förra veckan att jag skulle börja träna. Så nu har jag kickstartat igång mitt nya liv. jajamänsan. Igår hände detta så jag vet inte riktigt hur länge det kommer hålla i sig, men hoppas på längre än veckan ut. Det är så svårt men det som är positivt är att det fortfarande är torrt och relativt varmt så man kan springa ute. Eller gå som jag gör;)

'Ja det är T-shirt väder:)

En sak som jag tycker är jätterolig är hur det fungerar med att kratta upp löv i det här landet. För det första: Man krattar inte, man blåser upp dem. För det andra: detta gör man såklart inte själv, man anställer en lövblåsargubbe, som oftast kommer från mexico och som inte kan prata engelska. Undrar om dom säsongar eller vad gör dem resten av årets 11 månader då löven inte faller? Kommentarer på detta tack för jag blir inte klok på det! Så nu ligger det längs varenda gata i den här stan enorma högar med löv. Vägen blir typ 2 meter smalare! Så nu väntar man bara på att "Lövbilen" ska komma och plocka upp dem! Smidigt system:) Mexicansk arbetskraft står förövrigt även för mcdonalds, vägarbete och trädgårdsarbete. Min familj har en trädgårdsmästare därifrån, hälsade på honom idag och han pratar väldigt dålig engelska. Han frågade något och jag nickade bara och sa yes, yes.Det brukar ju funka. Men han såg jätterädd ut och vände och gick tillbaks till sin bil. Där hämtar han handskar och en hjälm. Ojdå tänkte jag, vad frågade han egentligen.. När han kommer tillbaka säger han; "när skaffade ni hund egentligen?" hahaha hjälp vad fel det kan bli, men vad fasen, en barnfamilj skaffar väl inte en kamphund om vi nu skulle ha skaffat hund? Det där med att ha arbetskraft i trädgårn och i huset kan vara lite läskigt. Idag när jag kom hem till Therese så var dörren från hennes rum upp till övervåningen låst, den är aldrig låst. Städerskan hade inte lagt i någon tvätt som hon alltid gör och Therese trodde att hon hört steg från övervåningen. Som i en dålig skräckfilm trippade vi andra vägen in, livrädda för vad som skulle möta oss. Varken städerskan eller några spår efter henne syntes till och det hela var/är verkligen ett mysterium. Fortsättning följer!

Nu har jag och den äldsta precis kommit hem från simträningen och jag sitter fortfarande och skrattar efter att tidigare idag tittat på en dvd-film som jag fått på posten. Visste såklart att jag har de roligaste kompisarna i hela världen men att de var proffsiga skådespelare visste jag inte! Bara massa ironi och internskämt är precis vad jag behöver, håller ju på att bli helt humorbefriad av att umgås med amerikanare. Tack så jättemycket, den skivan kommer jag att spela sönder!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: tirees

tack

2009-11-11 @ 03:53:42
URL: http://tirees.blogg.se/
Postat av: David

Varsågod... för filmen alltså. Jag kanske ska säsongsarbeta då. I would löööööv that! (ha. förstår du. säsongsarbeta som lövblåsare, löööv som i love, fast lite lustigt stavat...ye.. jaså. du förstod. bra!) Det var bara det jag ville säga.

2009-11-11 @ 08:44:43
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: Pappa

Ballonger, flaggor skyltar efter 5 dgr. Kul. Undrar just vad David förväntar sej för mottagande om en månad.

2009-11-11 @ 12:15:58
Postat av: 'Petra'

Ja nu har ni satt ribban högt inför alla framtida påhälsningar därborta!! Om det är ett sånt mottagande så kommer vi direkt! ;)



Varsåjättemktgod till filmen, det var sjukt kul att göra och ännu roligare att du tyckte om den!! :D

2009-11-11 @ 17:19:11
URL: http://alltlutar.blogg.se/
Postat av: "Faster "

Var har du hittat recept med salt i bullarna.Jag tror inte ingredienserna var något fel på,nej Ni måste ha läst fel.Så kan det gå bättre tur nästa gång.Har varit på skogspromenad härligt,10+ o bara lite regn.Lycka til med träningen.

2009-11-15 @ 11:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0