Thanksgiving and Philadelphia but luckily no Pnemonia!

Nu är jag tillbaka till vardagen igen efter nästan en veckas semester. Jag är helt slut.

Thanksgiving var precis som jag förväntat mig, fast bättre! Annas värdmormor+morfar bodde mitt i Baltimores hamn, i det högsta huset, på takvåningen, i den största lägenheten jag varit inne i. Det fräckaste var att när man gick ut ur hissen så var man inne i lägenheten! Eftersom det var två våningar så kunde man ju såklart åka direkt upp till sovrummet också, om man är trött, eller nått! Vi blev bortskämda av värdmorfarn som bjöd oss på fina årgångsviner och vi trivdes rätt bra! Innan Thanksgiving hade alla amerikaner sagt "Så mycket mat som vi äter på Thanksgiving, det är bara galet, ni kommer inte tro det" Jag och Anna tittade lite undrande på varandra efter middagen, "är det här allt?" när vi fått i oss lite kalkon, stuffing och sweet potatisar! Det var jättegott men de ska se ett svenskt julbord om de vill veta hur man äter! En tur runt i Baltimore hanns också med, det är en jättefräck stad, dit åker jag gärna igen, måste kolla in kvarteren där Hairspray spelats in!


På natten till fredagen klockan 00:00 började rean! Black friday, sjukaste rean någonsin, värre än mellandagsrean på Torp! Folk överallt, köer för att komma in. Det var verkligen Midnight Madness. Vi gav upp ganska tidigt och åkte hem och laddade inför nästa dag då vi var på hugget igen. Shoppade nästan ingenting alls faktiskt, stolt över mig själv!

Sen åkte vi till Philadelphia över helgen. Vi bodde på ett jättefint hotell i mitten av alltihopa. Frukostbuffén var kanon, inget att klaga på där pappa;) Så nu har jag äntligen sett Liberty Bell, det var faktiskt rätt häftigt! Annars drog vi mest runt på stan, åt Philly cheesesteak och sprang upp för samma trappa som Rocky Balboa, med Anna sjungandes Eye of the tiger! Det bästa av alltihopa var igår när vi skulle checka ut. Killen som checkade in oss var inte så jättebright, trots att han hade highlights, så han hade väldiga problem med mitt bankkort. När jag kollade mitt konto dagen efter ser jag att han dragit samma summa 3 gånger, när han hade sagt att han inte skulle dra någonting alls, att han bara ville se att kortet hade täckning. Så när vi skulle betala så tänkte vi att vi skulle kräva lite ersättning för hans misstag. Så vi fick prata med managern för stället och det hela gick över förväntan och vi gick glada därifrån med dealen att inte behöva betala någonting alls för vår vistelse, gratis är gott!!!  Jag har dock lite dåligt samvete för vilken situation vi måste ha satt nya killen på jobbet i, chefen var inte glad på honom, han bad om ursäkt minst 10 gånger och var ledsen att han inte kunde göra något mer för oss! hihi!:)

Så idag gick jag till doktorn efter att ha tänkt göra det i typ 2 veckor. Jag var typ övertygad om att jag hade lunginflammation men det var det som tur var inte! Men doktorn tyckte att jag varit sjuk lite för länge så jag fick lite antibiotika och en astmaspray med mig hem. 110 dollar kostade hela kalaset. jag tyckte det var svindyrt men receptionisten muntrade upp mig genom att säga "se det från den ljusa sidan, nu kan du snart vara sjuk hur mycket du vill för när du är uppe i 200 dollar täcker din försäkring resten" haha tack så mycket, det känns mycket bättre, noot!

Men jag är glad ändå för på torsdag åker jag till NY och träffar David!!!:D






Utsikten över Baltimore!


Love Park in Philadelphia


Rocky our man!


Benjamin Franklin's Parkway!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt att du bloggar igen min lilla "halva bloggare"

2009-12-01 @ 07:24:39
Postat av: David

haha. halva bloggare, kul!



see you on thursday honey :)

2009-12-01 @ 09:36:53
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: "Faster "

Så här långa stories vill jag ha.Nu både läste o såg jag hur bra du haft i helgen.Nu får du ha världens bästa weekend.Kramar

2009-12-01 @ 11:43:59
Postat av: Signe/Storbönan

Säg att ni slickade på Liberty Bell, säg att ni slickade på Liberty Bell, SÄG ATT NI SLICKADE PÅ LIBERTY BELL!!! snällasnällasnällasnälla!



You can't stop the beat!

//Signe Storbönan Bjelkenäs

2009-12-01 @ 21:46:37
URL: http://alltlutar.blogg.se/
Postat av: IdaaaaT

Hey kompis! Hoppas du bjuder din family på ett riktigt svenskt julbord så dom förstår att dom inte alltid är stört och bäst ;)Hoppas du och din man får en underbar tid tillsammans! PUsskalas!

2009-12-02 @ 11:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0