Fairytale of New York

New York var helt underbart. Kunde inte fatta att David var här först, låter säkert töntigt, men när man inte träffat någon hemifrån på 3 månader och sen gör man det, och det är i en helt annan miljö, en annan världsdel, då känns det helt overkligt!

Så nu har jag uppfyllt några av mina barndomsdrömmar, bland annat åkt skridskor i Central Park och sett julgranen och änglarna vid Rockefeller Center. Det är något konstigt med New York, det känns som om man varit där förut eftersom man känner igen så mycket från film och tv. (vad jag menar är ju naturligtvis Ensam hemma 2, ni vet när Kevin bor på hotell Plaza vid central park)



Central Park



   


Var ju tvungen att introducera David till den fantastika matkulturen. Jag vet inte hur många donuts vi åt, för många, men det är okej, I'm on vacation!

Den sista bilden har en rolig historia. I DC är de väldigt hårda med att kontrollera leg, så vi har inte ens kunnat ta en öl. Vi har kommit fram till att det måste bero på att hälften av alla som bor i DC är antingen advokater eller något annat som har med kongress, senat eller domstol att göra. (Lite överdrivet kanske, men är man bitter så är man) iallafall. Nu har jag druckit vin på restaurang. Hur knäckande är inte det med att man gått i 3 månader och inte kunnat göra det och så kommer david och fixar! Hoppas inte FBI är inne och kikar min blogg nu när jag hängt ut min pojkvän som en kriminell som köper ut till minderårig!

Nu, såhär i Holiday Season så tycker amerikanarna att det är väldigt viktigt att vara tacksamma och jag glömde ju skriva här i bloggen för vad jag vad var tacksam för på Thanksgiving, så tar det nu!

Lika glad som jag blev för att David var här, lika tomt kändes det när han åkt! Hade en liten Meltdown dagen efter men det var även dagen då första paketet på Carros julkalender skulle öppnas så det gjorde mig på bättre humör. Bästa Barri! Tack Ida t och Amanda, mina trogna bloggläsare för den fina presenten, jag är överlycklig!! Tack ida.s för att du är den sötaste vän man kan ha och tack mina underbara vänner här som får varje dag att bli så bra!
Sitter och lyssnar på julmusik just nu som Signe fixat, äter Davids polkagrisar och bläddrar i farmors SE&HÖR!
Jag är tacksam för att ha världens bästa familj och vänner, ni gör mig så glad, ni är helt enkelt bäst!





Kommentarer
Postat av: Pappa

Ååhh vad roligt att du skriver igeeen, var nästan orolig att du brutit handleden när du åkt skridskor, eftersom det tog så lång tid med uppdatering

2009-12-11 @ 07:36:36
Postat av: Adam

Och tack bäste bror som fixade millenium filmerna och word kanske??????

2009-12-11 @ 18:17:26
Postat av: tirees- au pair i D.C.

Jag tackar dig Adam!

2009-12-12 @ 03:40:01
URL: http://tirees.blogg.se/
Postat av: sara

Förlåt Adam, det var väldigt snällt av dig, jag är dig såklart evigt tacksam:)

2009-12-12 @ 05:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0